Etiketter

onsdag 13. juli 2016

Freakshake med banan og cookiebutter




Har du hørt om freakshake?
Da jeg kom over disse ble jeg super gira! Om det er noe jeg ELSKER så er det desserter som er totalt overkill og det er virkelig dette.



Originalen oppstod i Australia og er kjent som Instashake siden de gjør seg så godt på Instagram. USA har som vanlig vært raske til å følge etter og der finner du nå mange steder som lager disse og da gjerne med hele kakestykker som "pynt".
Jeg så disse for første gang på BBC Good Food sine nettsider og siden jeg ikke vet om noen som lager disse i Oslo så ble jeg nødt til å teste det ut selv.

Ideen er å ta utgangspunkt i et tema også lage en milkshake som tar det hele til nye høyder.
Jeg hadde laget en banan-cookiebutter slice som jeg syntes kunne være et bra utgangspunkt.

Til 1 shake har jeg brukt følgende:

  • 2-3store kuler vaniljeiskrem
  • 1,5dl melk
  • 1/2 banan
  • 1-2 ss cookiebutter- dette kan fint byttes ut med Nutella eller peanutbutter istedenfor
  • 2dl pisket krem

Ha iskrem og melk i en mixer og kjør det til en tykk milkshake.
Del shaken i 2 begere og tilsett banan i den ene og cookiebutter i den andre. Kjør det glatt og ha det over i ett glas til ca 3/4 fullt. Mine glass er stooore. Fyll på med pisket krem og sett i gang med morsomste, nemlig pynten :D


Jeg har penslet kanten av glasset med mørk sjokolade og festet minicookies som jeg har laget selv, så har jeg brukt et stykke banan-cookiebutter slice, 1 chocolatechip cookie og banangodteri.
Putt ett par sugerør i og du er good to go.


Temaene kan varieres i det uendelige og jeg har også laget en candy variant som rett og slett er full av godteri som jeg skal legge ut senere.


Selv om vi ikke har hatt det beste sommer været her i Oslo ennå, så håper jeg denne kan være med på å lage skikkelig sommerstemning allikevel :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar