Etiketter

fredag 18. mars 2016

Påske brownies



Nå er det påske og butikkene bugner av påskegodt. Noe er gamle klassikere, mens annet er nytt, så i år har jeg laget en brownie med påskesjokolade.




Brownies er en klassiker som aldri blir kjedelig, men det kan være gøy å eksperimentere litt og tilsette nye ting. I brownierøren har jeg rørt inn kremeggene fra Nidar, mens jeg har dekket toppen med div påskesjokolade- og marsipan.


300g smør
300g mørk sjokolade
460g sukker
6 egg
260g mel
1 ts vaniljepulver

1 pose kremegg
påskesjokolade- og marsipan

 
Smelt sjokolade og smør. Dette bør helst gjøres i vannbad for at sjokoladen ikke skal brenne, men om du bruker lav varme kan du fint smelte det direkte i en kjele.


Ha smør og sjokolade over i en bolle og bland inn sukkeret.


Rør inn eggene.


Tilsett så alt det tørre



Ha halve røren over i en firkantet form (jeg har brukt en liten langpanne her) og legg på kremeggene. Ha resten av røren over.

 
Stikk inn forskjellig påskesjokolade- og marsipan på toppen.

Stekes på 175 i ca 35 min. Test med en bakepinne (ev. en tynn kniv), når den kommer ut med bare noen få smuler på er den klar.
Husk at brownies er best når de fortsatt er litt bløte, så ikke la de steke for lenge.

 Påskebrownies!


 Jeg synes det ble ganske stilig med både kremeggene og  den gule marsipanen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar