Etiketter

onsdag 20. januar 2016

Banankake med sjokolade



Banankake er en gjenganger og det ligger flere oppskrifter her på bloggen allerede.
Denne varianter er mer som en formkake og har deilige sjokoladebiter inni.



Til denne kaken trenger du følgende:

  • 375g mel
  • 1,5 ts bakepulver
  • 1/4 ts kanel
  • 4 modne bananer
  • 4 ts sitronjuice
  • 1/2 ts vaniljepulver (essens e.l.)
  • 150g smør
  • 125g brunt sukker
  • 150 sukker
  • 3 egg
  • 100g sjokoladedråper


Rør smør og sukker mykt i en kjøkkenmaskin med k-spade.

Tilsett ett og ett egg.



Mos bananene og rør inn sammen med sitronjuicen.



Ha i alt det tørre og rør til sist inn sjokoladen.


Jeg har hatt i litt peanutbutterchips også, siden jeg hadde det liggende.



Ha røren over i en kakeform og stek på 180 grader i ca 40-50 min.


Deilig banankake som er skikkelig saftig.


Denne kaken kan fint fryses ned. Pakk den godt inn i plastfolie og la den ligge i maks 3 måneder.
Om jeg ikke spiser alt på én gang pleier jeg å dele den opp før jeg fryser den ned, slik at jeg kan ta opp noen stykker når jeg får lyst på det.


1 kommentar:

  1. Hejsan,
    Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
    Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på tove.lindgren@pvmmedia.com så kan jag skicka mer information.
    (Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
    Åldersgräns 16 år.

    Mvh, Tove

    SvarSlett