Etiketter

tirsdag 24. mars 2015

Påskesjokolader


Jeg fortsetter med påskegodt.
Om du har former liggende med påskemotiv så synes jeg det er gøy å bruke dette. Det trenger ikke være spesielt avansert heller. Disse er fort gjort å lage, noe som passer meg veldig bra for tiden, men kan selvfølgelig lages så avansert som man selv ønsker.




Disse er som sagt kjempe enkle å lage. alt du trenger er en form med påskefigurer, litt sjokolade og gjerne litt nougat.




 
Jeg har brukt candymelts i blått og rosa som jeg smelter og drypper vilkårlig i formene.

Så temperer jeg ca 2oog melkesjokolade. Denne fyller jeg opp i formene slik at det dekker helt før jeg snur formen på hodet og lar overflødig sjokolade renne ut. Skrap av formen og sett kjølig.

Til fyll har jeg gått for myk nougat fra Odense, men her kan du bruke hva du vil. Om du vil lage egen ganache smelter du 100 g sjokolade med 0,5 dl fløte og lar det avkjøles litt før du fyller formene.

Når formene er fylt dekker jeg dem med den resterende tempererte sjokoladen og lar de avkjøle helt i kjøleskap eller fryser.

Og så lett får du søte små påskesjokolader.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar