Etiketter

torsdag 18. desember 2014

Fudge med peanutbutter cups


Jeg elsker fudge! Nå har jeg laget noen forskjellige varianter allerede, men det finnes alltid nye kombinasjoner å teste ut.

Fudge er perfekt å lage i gave til jul, det er relativt enkelt å få til og ser veldig stilig ut. Jeg passer på å pakke ned det som skal gis bort rett etter at de er skåret opp, hvis ikke har de det med å forsvinne før de kommer så langt.


Reeses peanutbutter cups er bare rågode, jeg er virkelig glad i kombinasjonen av peanøttsmør og sjokolade. Jeg har hatt en pose med disse liggende i skapet en periode og har forsøkt å ikke spise alle på én gang, men heller bruke de til noe annet gøy, dermed ble de tilsetning da det var tid for årets julefudge. Fudge er kjempesøtt så det kan være godt å ha litt havsalt på helt til sist for å bryte litt.


Ingredienser:
  • 450g sukker
  • 400g fløte
  • 50g smør
  • 1ss glukose
  • 1/2 ts vaniljepulver
  • en håndfull Reeses peanutbuttercup sjokolader
Ha sukker, fløte, smør og glukose i en kjele.

Kok opp til 116 grader. Rør om jevnlig så det ikke brenner seg.

Hell over i en bolle og avkjøl til 110 grader.

Tilsett vaniljen og rør kontinuerlig til massen får romtemperatur.

Hakk opp sjokoladen og vend inn og ha så alt over i en form. Avkjøl


 Når fudgen er avkjølt er det bare å skjære opp i biter og pakke pent inn eller gjemme unna til seg selv :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar