Etiketter

torsdag 22. mai 2014

Sitron- bringebær muffins



Jeg slår et slag for den gode gamle muffinsen. De siste årene har fokuset vært på lillebroren, cupcakes, som er kjempefine til selskap med sine store flotte kremer og glasurer, men muffinsen er det perfekte hverdagsfølget. Når du ikke orker noe stæsj og styr, men har lyst på noe enkelt og godt i små størrelser så er muffinsen et veldig bra alternativ.



Disse muffinsene er smaksatt med sitron, akkurat passe søte og med friske bringebær vendt inn. Jeg kan fint spise 3-4 av disse mens de fortsatt er lunkne, men prøver å beherske meg og tar som regel én med følge av en god kopp te.


Til disse trenger du følgende:


  • 160g mel
  • 1ts bakepulver
  • 230g sukker
  • 3 egg
  • 190g smeltet smør
  • 60g sitronjuice
  • zest av 1 sitron
  • 100g bringebær
 
Ha alt det tørre i en bolle.


Tilsett det våte og rør det jevnt.


Ha til sist i bringebærene.

Stekes på 180 grader i ca 15- 20 minutter.

Super raskt og enkelt å lage, noe som passer meg fint en solfylt dag hvor jeg bare vil være lat og sitte i solen :)






Er det flere enn meg som har lyst til å ta seg fri og heller nyte det fine været på stranden?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar