Etiketter

tirsdag 11. mars 2014

Dobbel karamell brownie


For en stund siden kom jeg over en brownie oppskrift som var fylt med karamellsjokolade, så da det var 3 for 2 på Smil i butikken min bestemte jeg meg for å prøve noe lignende.

Jeg har i tillegg til masse deilig smil sjokolade også tilsatt litt dulce de leche. Dermed blir det dobbelt opp med karamell.


  • 150g mørk sjokolade
  • 150g smør
  • 230g sukker
  • 3egg
  • 130g mel
  • 2ts vaniljesukker
  • 2 pakker smil
  • 50g dulce de leche
Jeg starter med å smelte smør og sjokolade i et vannbad.




  Ha sukkeret i en bolle


Og bland inn den smeltede sjokoladeblandingen.


Eggene røres inn ett og ett.


Vend så inn melet.


 Og til sist vendes smilsjokoladen inn.


Ha brownierøren i en firkantet kakeform og fordel dulce de lechen over med en teskje e.l. Dryss gjerne litt havsalt over for å bryte med det søte.

Stekes på 175grader i ca 30 minutter.
Jeg foretrekker brownies når de er litt understekt og tar dem derfor ut av ovnen litt før.


 Disse ble helt på kanten, nesten litt for rå og kunne sikkert tålt ett par minutter ekstra i ovnen, men ble allikevel veldig gode, myke og saftige.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar