Etiketter

tirsdag 4. februar 2014

Sjokoladehjerter


 


Det blir en del valentines innlegg nå. Både fordi valentine er like rundt hjørnet, men også fordi det er så fort gjort å gjøre noe "valentine-vennlig".
Jeg har et lite lager med forskjellige sjokoladeformer og mens jeg lette etter noe annet kom jeg over denne med hjerter og ordet "love".

 Så da måtte det bli sjokoladehjerter med jordbærsjokoladepynt.
 
Jeg starter med å temperere litt jordbærsjokolade, jeg trenger ikke så mye, men siden det er umiulig å temperere altfor små mengder så har jeg brukt ca 100g.
 
Sjokoladen fylles i små kremmerhus og brukes så til å fylle "love" fordypningene og kanten på formene.

Så temperer jeg ca. 200 melkesjokolade, jeg brukte fikk en del sjokolade til overs, men den kan man jo bruke til andre ting.
 
For å gjøre det litt mer spennende tilsatte jeg dette appelsinstrøsselet. Appelsin og jordbær passer godt sammen, dessuten synes jeg det er godt med litt tyggemotstand.

Formene fylles opp med melkesjokoladen og overflødig sjokolade skrapes av.

La sjokoladen stivne og vend dem så forsiktig ut av formene.
 
Veldig enkle, men søte, små sjokoladehjerter som du kan velge om du vil dele eller beholde selv.
 
Skulle du være av typen som foretrekker mørk sjokolade så er det selvfølgelig ingenting i veien for å bruke det og ev. smakstilsette med noe annet gøy, som kanskje litt chili?!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar