Etiketter

torsdag 17. oktober 2013

Rosasløyfe cookies


Det er jo oktober og måneden for å rette fokus mot bekjempelsen av brystkreft. Derfor har jeg laget disse rosasløyfe cookiesene for å vise min støtte. Det at de smaker kjempegodt er jo bare en ekstra bonus :)



Hvert år forsøker jeg å gjøre noe for å støtte denne kampanjen, det er altfor mange kvinner som får brystkreft og det kan ramme hvem som helst. Derfor er det så viktig at det jobbes for å finne en kur.

Håper dere også støtter rosasløyfekampanjen :)


Ingredienser:
  • 100g sukker
  • 100g brunt sukker
  • 100g smør
  • 225g mel
  • 1 klype natron
  • 1 egg
  • 1/2 ts vaniljeessens (jeg bruker en som heter butter vanilla)
  • 85g mørk sjokolade
  • 85g jordbærsjokolade (kan kjøpes hos Cacas)
  • 50g macademianøtter- grovt hakket

Ha smør og begge sukkertypene i en kjøkkenmaskin og kjør det til det er mykt.


Tilsett egget


Rør inn mel og natron.


Ha til sist i sjokoladen og nøttene. Jeg har hakket jordbærsjokoladen grovt fordi jeg synes bitene var litt store.


Ha deigen over på kjøkkenbenken og pakk den inn i plast. Klem den flat og legg den kald i ca 20 minutter.


Når deigen er kald kjevles den forsiktig slik at du får jevn tykkelse, men prøv å behold minst 1 cm tykkelse.
Stikk ut sløyfer


Stekes på 180 grader i ca 10-12 minutter.


Bruk utstikkeren til å gå over cookiesene med én gang de kommer ut av ovnen. De flyter nemlig litt utover mens de steker.

Når cookiesene er avkjølt kan du smelte litt jordbærsjokolade og dyppe dem i det.


 Kos deg med dem selv eller  gi dem bort til en kvinne du er glad i.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar