Etiketter

torsdag 26. september 2013

Snickerdoodles



Første gangen jeg kom over denne oppskriften ble jeg veldig fascinert av navnet. Dessverre synes jeg oppskriften så ganske kjedelig ut så jeg lot den ligge. Nå har sett disse cookiesene stadig vekk i det siste og bestemte meg derfor for å prøve meg på dem.

De skiller seg fra vanlig cookies ved at det ikke er noe brunt sukker i dem, ikke noe fyll, men er istedenfor rullet i en kanel og sukker blanding.


Ingredienser:
  • 360g mel
  • 227g smør
  • 300g sukker
  • 2egg
  • 1ts vanilje

Ha sukker og smør i en kjøkkenmaskin og kjør det til det er lyst og luftig.


Tilsett eggene ett og ett, skrap ned siden av bollen mellom hver gang.


Ha så i  mel og vanilje.

Deigen er ganske myk nå så jeg pakket den inn i plast og la den i kjøleskapet en halvtimes tid for at den skulle stivne litt.


Bland så sammen
66g sukker med
2ts kanel


Trill kuler av deigen og vend disse i sukker/kanel blandingen. Legg dem på et stekebrett og press dem litt flate.



Jeg måtte jo prøve litt mer enn bare vanlig fremgangsmåte, selvfølgelig. :)

Har dere sett de nye melkesjokoladene Boble med karamell? Og himmel, jeg ELSKER den ordinære Boble sjokoladen og Smil er en god nr. 2 så da jeg så denne... Jeg klarte å la vær å spise alt med én gang og bestemte meg for å putte dem inni cookiesene.

Snickerdoodles er søte, "snille" cookies. De gjør ikke alt for mye ut av seg, men er fint selskap til te og kaffe.


Snickerdoodles med sjokoladefyll er litt mer spennende, spesielt når de kommer rett ut fra ovnen og er varme med smeltet rennende sjokolade inni!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar