Etiketter

torsdag 29. august 2013

Blonde Rocky-Road


Rocky road er en blanding av sjokolade, nøtter og marshmallows. Jeg har fått en herlig bok som heter Moro med marshmallows og her er det en blond versjon av rockyroad.
Jeg har tidligere laget Blondies (istedenfor brownies) med stort hell, så derfor måtte jeg jo prøve meg på denne også. Jeg har tilsatt litt mer enn det som var i oppskriften i boka, men her er det jo lov å improvisere litt.



Ingredienser:
  • 100g melkesjokolade
  • 60g peanøttsmør
  • 50g mini marshmallows
  • 80g salte peanøtter
  • 100g lakris (jeg liker den myke varianten som ikke setter seg fast i tennene)
  • 50g smør
  • 213g butterscotchchips
  • 40g peanutbutterchips

Ha chips, smør peanøttsmør og sjokolade i en kjele og smelt over lav varme.


Når alt er smeltet og rørt jevnt has lakrisen, 2/3 av peanøttene og 2/3 av marshmallowsen i og blandes godt.


Ha over i en firkantet form og trykk ut slik at det har jevn tykkelse.


Strø over resten av peanøttene og marshmallowsene og trykk dem litt ned.

Til sist er godt å strø over en klype havsalt over.

La stå til det har stivnet.

Så er det bare å skjære opp i i biter og kose seg. Skikkelig lørdags godt (om du kan vente så lenge)!









Disse chipsene har jeg kjøpt på Amazon.com. Jeg har en postboks i USA slik at jeg kan bestille ting som vanligvis ikke leveres til Europa. Så om du ønsker å få tak i disse så lar det seg gjøre, hvis ikke så går det an å bruke litt hvit sjokolade eller annet godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar