Etiketter

torsdag 23. mai 2013

S'mores cookies


Hei,

Først vil jeg oppfordre deg til å ta en titt på Godt.no hvor jeg er ukens matblogger dette kommer også til å være i papirutgaven av VG i morgen, fredag.
Det er jo kjempegøy!



Så over til dagens innlegg.

Jeg kunne ikke dy meg.
Siden jeg både hade hjemmelaget marshmallowfluff og (myk) sjokoladefudge måtte jeg jo prøve meg på denne varianten.
S'mores er en typisk amerikansk snack som man lager ved å grille marshmallows (helst ved et bål) og så legge mellom to grahamcrackers og sjokolade.

Jeg har gått for cookies istedenfor grahamcrackers.


Jeg lager cookiesene ganske små denne gangen og trykker dem flate. Stekes på 180grader i ca 10- 15 minutter.



Så er det bare å sette sammen to og to cookies med marshmallowfluff og myknet sjokoladefudge.





 
Fudgen min ble såpass myk at den smeltet ved romtemperatur, men om du ikke har så myk fudge kan du godt bruke ganache istedenfor: 1dl fløte kokes opp og helles over 200g sjokolade, rør til alt er smeltet, ev. ha alt i en skål og smelt over vannbad.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar