Etiketter

onsdag 12. desember 2012

Pepperkakehus



Hei.

Hvert år har jeg store ambisjoner om å lage avanserte pepperkakehus, men som regel ender det opp med enkle konstruksjoner eller litt for lite gjennomtenkt slik at det ikke holder. I år er inget unntak, men denne gangen har jeg forberedt meg litt bedre.


Jeg har valgt å lage en versjon av huset jeg jobber i som er et gammelt ærverdig hus og denne gangen ble jeg ganske fornøyd med resultatet.
 
 Her ligger alle veggdelene klare til å pyntes. Som dere kan se har jeg bruk tusj med konditorfarge og linjal til å tegne opp veggbordene.





Etter mye prøving og feiling opp gjennom årene tok jeg ingen sjanser i år og tok derfor bilder under hele prosessen i tilfelle skjøtene ikke skulle holde eller noe annet uforutsett skulle skje slik at huset ble ødelagt før det ble ferdig.

  Her er de første veggene og tårnet på plass.











 
Da har jeg fått på plass sidevegg nr 1.

Sidevegg 1 sett fra siden

Her har de siste veggene kommet på plass samt taket.

 
 Sett bakfra




















Må ikke glemme sideinngangen.

 Ferdig hus med snø på taket.

 Stemningsbilde (med lysene på).


Siden jeg ikke kan løfte på taket og ta ut lyset  så valgte jeg å gå for lys med av/på bryter, det er denne dere ser bak huset her.



Må ta med en stor takk til faren min som har vært så snill å hjelpe meg med å tegne malene og sette sammen huset og samboeren min som kom inn på slutten og hjalp til med å holde knekken varm, det er veldig fint med mer enn ett par hender når det skal settes sammen nemlig :)

5 kommentarer:

  1. Så utrolig fint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  2. Et skikkelig slott :) Her ble det pepperkake lastebil i år.Noe vindskeiv osv men men :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er gøy å lage noe litt anderledes enn klassisk pepperkakehus, artig med lastebil :)

      Slett