Etiketter

tirsdag 18. desember 2012

Cookie mix på glass



Hei,

Nå nærmer julen seg med stormskritt og jeg begynner endelig å bli ferdig med det meste. Siden jeg er så glad i mat og søte ting spesielt har jeg laget noen matgaver i år, én av de tingene ser du her.
Dette er en cookiemix hvor alt bortsett fra smør og egg er lagt i et norgesglass med fremgangsmåte skrevet på slik at mottaker kjapt kan mikse seg sine egne deilige cookies.

I glasset har jeg fylt opp med følgende:

  • 75g brunt sukker
  • 75g hvitt sukker
  • 1 ts vaniljesukker
  • 170g mel
  • 80g mørk sjokolade
  • 50g peanutbutterchips (bruk gjerne hakkede nøtter istedenfor)

Alt legges lagvis i glasset.

 
Sett på lokk og skriv fremgangsmåte.
 
Her må mottaker tilsette
  • 75g mykt smør
  • 1 egg

Jeg har jo selvfølgelig gjort dette for dere slik at dere kan se hvordan resultatet blir.
 
Bland alt sammen til en deig
 
og legg ca. 1 ss deig med litt mellomrom på en bakeplate med bakepapir.



 Stekes på 180 grader i 12-15 minutter til kantene begynner  å bli gyldne.





 Disse cookiesene tåler godt 60-70g ekstra med sjokolade eller nøtter, men da må du være sikker på at du har et stort nok glass :)

P.S. Gå gjerne innom Matbloggsentralen og stem på pepperkakehuset mitt (Astrups villa).







3 kommentarer:

  1. Takk for super oppskrift!!
    Hvor store glass trenges ca til denne??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Her har jeg brukt et Norgesglass som er ca 4-5 dl, men bruk gjerne et litt større glass for dette ble litt i minste laget. Om du har litt plass igjen kan du jo bare ha mer sjokolade, nøtter eller annet godt i :)

      Slett
  2. Vi skal bruke den👌

    SvarSlett