Etiketter

fredag 19. oktober 2012

Deep Fried Oreos



Jadda, du leste helt riktig, friterte Oreos. Da jeg kom over denne oppskriften bare måtte jeg prøve den. Dette er amerikansk innflytelse på sitt verste (beste?) og ganske vulgært, men jeg elsker jo å prøve nye og uvante ting.


Så ta fram frityrkjelen og kos deg med disse, det er jo helg snart :)

Til røren trenger du dette:


  • 100g mel
  • 1 ts bakepulver
  • 20g sukker
  • 1 egg
  • ca 1 dl melk

Bland mel, bakepulver og sukker i en bolle.
 
Tilsett egget.
 
Rør i melken litt og litt av gangen til du har en tykk klumpefri røre.

La røren stå og svelle i 20 minutter.
 
Sørg for at du har varmet opp oljen til 180 grader før du fortsetter.
 
Dypp Oreo kjeksene i røren og ha dem i frityrgryten. Jeg liker ikke å bli klissete på hendene så jeg brukte ett par spisepinner til å dyppe med.
 
Friter til de er gyldne på undersiden, snu og friter til de er jevnt gyldne over det hele.
 
La dem renne av på litt kjøkkenpapir før du ruller dem i kanel/sukker.





 


Disse ble ganske gode, men jeg måtte jo forsøke å dra den litt lenger så etterhvert hadde jeg oppi litt mini sjokoladedråper i røren. Det gjorde virkelig susen.
 





 Litt vulgært, men fantastisk moro. :)


2 kommentarer:

  1. Welcome to diabetes :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, typisk amerikansk det, men det er jo ikke nødvendig å spise dette hver dag :)

      Slett