Etiketter

fredag 10. august 2012

Cookies med sjokoladeknapper



Hei.

Dagens bakte kjærlighet er deilige, søte cookies fyllt med sjokoladeknapper i mørk sjokolade og med Cookies 'n' cream smak.


Disse sjokoladeknappene har jeg bestilt på nettet, jeg har nemlig en (u)vane, når jeg kjeder havner jeg fort inne på Amazon og ser på alt som finnes av bakeingredienser. Her for en liten tid siden bestilte jeg en haug med forskjellige ting så det dukker nok opp med jevne mellomrom her. Men fortvil ikke, selv om ikke alt kan kjøpes i buttiken i Norge, så er det fullt mulig å erstatte med andre ting :)

Cookiesene inneholder:

  • 200g smør
  • 85g brunt sukker
  • 85g sukker
  • 1 egg
  • 225 mel
  • 50g hasselnøtter
  • 50g Hersheys Cookies 'n' cream sjokoladeknapper (kan erstattes m. hvit sjokolade og Oreo strøssel)
  • 85g Hersheys sjokoladeknapper (Kan erstattes med mørk sjokolade ev. Nonstop)
Ha smør og sukker i en kjøkkenmaskin utstyrt med k-spade og kjør det til det er luftig.


Tilsett egg.
Skrap ned kantene innimellom.


Tilsett mel


Ha i hasselnøttene


Så sjokoladen og bland raskt til det så vidt er blandet.


Ha kuler av deigen på et stekebrett, jeg bruker 2 spiseskjeer for å forme kulene, men både iskremskje og hendene fungerer like bra.

Stekes på 180 grader i 10-12 minutter.





 
Så er det bare å nyyyyyyyyyyte.

Ønsker dere en riktig fin helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar