Etiketter

onsdag 28. mars 2012

Påske cupcakes



En såkalt påskekurv.
En skikkelig bombe av søtt til påsken.




Jeg har brukt en vanlig cupcake oppskrift, men for å gjøre det litt mer spennende så har jeg også hatt i litt butterscotchchips. Disse butterscotchchipsene er ikke så lette å finne i Norge, men du kan alltids erstatte dem med biter av fudge eller melkesjokolade.

Først setter jeg fram alle ingrediensene
  • 120g mel
  • 140g sukker
  • 1 ½ ts bakepulver
  • 40g smør
  • 1,2 dl melk
  •  1 egg
  • 50g butterscotchchips

Ha mel, sukker og bakepulver i en bolle

Smelt smøret og bland det med melken og egget som er lett pisket og ha det hele i melblandingen.

Tilsett så butterscotchchipsene


Fordel røren i klargjorte muffinsformer

Stekes på 180 grader i ca 10-12 minutter


Mens cupcakene står til avkjøling lager jeg glasuren.
Til denne smørkremen bruker jeg;

  •  240g melis
  • 80g mykt smør
  • 25ml melk
  • litt grønn konditorfarge
Bland smør, melis og litt av melken til det begynner å bli en jevn glasur. Tilsett resten av melken litt og litt til du får ønsket konsistens på glasuren - myk, men fast.
Ha så i litt grønn konditorfarge, jeg har brukt "Grean Leaf" fra Wilton.


Så er det endelig tid for det morsomme, nemlig å pynte disse cupcakene.
Jeg har brukt litt forskjellig påskegodt, det meste er kjøpt hos Nille som har et ganske bra utvalg.

Mandelegg, sjokoladeegg, sjokolade harer og kyllinger. "Håndtakene" på disse kurvene er vingummi kjøpt i løsvekt.


 Noen med håndtak og noen uten.


Håper dere begynner å få litt påskefølelse.

Ha en flott dag videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar